Մայրն, ով անհանգստանում է երեխայի առողջության համար, երբեք թույլ չի տա իր փոքրիկին օգտագործել չիփս, պիցցա, գազավորված ըմպելիք և նման անառողջ սնունդ:

Բաղադրատոմսը նախատեսված է 2-ից բարձր տարիքի երեխաների համար։

Մեկ չափաբաժնի էներգետիկ արժեքը.

· Կալորեականություն՝ 609 կկալ

· Սպիտակուցներ՝ 13,2 գրամ

· Ճարպեր՝ 21,7 գրամ

· Ածխաջրեր՝ 92,4 գրամ

Մեկ չափաբաժնի էներգետիկ արժեքը

· Կալորեականություն՝ 1080 կկալ

· Սպիտակուցներ՝ 24,2 գրամ

· Ճարպեր՝ 52,1 գրամ

· Ածխաջրեր՝ 134,4 գրամ

 

Անհրաժեշտ է

Սպիտակաձավար - 80 գրամ

Շոկոլադ - 2 թ/գ

Բանան - 1 հատ

Սերուցք (33%-անոց) - 100 գրամ

Կիտրոնի հյութ - ½ թ/գ

Կաթ - 280 մլ

Պնդուկ՝ ըստ ճաշակի

 

Պատրաստման եղանակը

1.Կաթը լցրեք փոքր կաթսայի մեջ եւ եռացրեք:

2.Սպիտակաձավարն աստիճանաբար լցրեք տաք կաթի մեջ եւ արագ խառնեք, որպեսզի գնդիկներ չառաջանան:

3.Ապա միջին կրակի վրա անընդհատ խառնելով՝ եփեք, մինչեւ պնդանա (5 րոպե):

4.Շիլան կրակից վերցրեք եւ ավելացրեք 2 թ/գ շոկոլադ: Կաթսան փակեք:

Բանանով սոսուս պատրաստելու համար՝

1.Մաքրեք բանանը, կտրատեք, ապա հարիչով հարեք: Ավելացրեք ½ թ/գ կիտրոնի հյութ, սերուցք, 1 թ./գ շաքարավազ եւ հարեք, մինչեւ միասեռ զանգված դառնա: Ստացված զանգվածը լցրեք սոուսի համար նախատեսված ափսեի մեջ:

Շիլան լցրեք ափսեի մեջ եւ վրան ավելացրեք մանրացրած պնդուկ:

Մատուցեք բանանի սոուսով:

Բարի ախորժակ

Հարցերին պատասխանում են  մանկական ատամնաբուժարանի մասնագետները:

 

Ի՞նչ ատամի խոզանակ ընտրել փոքրիկի համար և որքա՞ն հաճախականությամբ փոխել այն:

Հարցերին պատասխանում է  «Շենգավիթ» բժշկական կենտրոնի նորածինների ինտենսիվ թերապիայի բաժանմունքի  նեոնատոլոգ Արմինե Ֆանյանը:

Հարցերին պատասխանում են մանկական ատամնաբուժարանի մասնագետները

 

Ո՞ր տարիքից պետք է փոքրիկը սկսի լվանալ ատամները:

Որո՞նք են զարգացնող խաղերը և ի՞նչ գիտենք մենք դրանց մասին. այս և այլ հարցերի պատասխանները կտա  «Երկուսով» հոգեբանական մասնագիտացված կենտրոնի հոգեբան Անուշ Ալեքսանյանը:

 

Ինչ խոսք, երեխաները սիրում են խաղալիքներ և խաղեր: Իսկ երեխայի զարգացման գործում նրանց դերը բավականին մեծ է: Այժմ գոյություն ունեն բազմաթիվ սխալ, թյուր ըմբռնումներ զարգացնող խաղերի և առհասարակ երեխայի զարգացման մասին: Այդ թյուր պատկերացումները լիովին կարող են ճիշտ համարվել շատ գրքերում, բիզնեսով զբաղվող տարբեր զարգացման կենտրոններում, մանկապարտեզներում և քոլեջներում: Այդ պատճառով ծնողների մեծ մասը հեշտությամբ ընդունում է դրանք՝ որպես անհերքելի ճշմարտություններ:

Իսկ դո°ւ

 Մեծն ասում է. «Ես սիրում եմ շոկոլադ, իսկ դո°ւ», երեխան արձագանքում է:Դրանից հետո մեծը տալիս է հաջորդ հարցը: Եթե երեխան լավ խոսում է ու պատասխանում հարցերին, կարելի է նրան խնդրել ոչ միայն պատասխանել, այլև ինքն էլ իր հարցերը տա:

 Չլսող նապաստակը

 Խաղն  անդրադառնում է տարբեր արգելքների: Մեծը պատմում է նապաստակների մասին, որոնք ցանկանում էին միացնել ջեռոցը (վազել դեպի ճանապարհի  երթևեկելի մասը, նկարել պատի վրա, գրքից կտրել նկարները): Երեխայի խնդիրն է կանգնեցնել նապաստակին և բացատրել`՝ ինչու դա չի կարելի անել: Մեծը կարող է նապաստակի անունից տալ ուղղորդող  հարցեր:

Հանելուկներ

Մեծահասակը մտքում փոքրիկին լավ հայտնի որևէ իր է պահում: Նա նկարագրում է այդ իրը, հուշում-բառեր է տալիս, իսկ փոքրիկը պետք է կռահի, թե ինչի մասին է խոսքը: Օրինակ, եթե մտքում պահել եք «գազար» բառը, կարող եք ասել, որ սա բանջարեղեն է, նարնջագույն է, նապաստակներն այն շատ են սիրում և այլն: Եթե փոքրիկը դժվարանում է գուշակել բառը, շարունակում եք հուշումներ տալ այնքան, մինչև նա գլխի ընկնի, թե ինչի մասին է խոսքը:

Ու°մ համար է լավ

 Մեծն ասում է. «Կատվին դուր չի գալիս անձրևը, որովհետև նա թրջվում է և մրսում: Իսկ ո°ւմ է դուր գալիս անձրևը»:  Երեխան պատասխանում է`ծառերին, ծաղիկներին, բադիկներին  (կարելի է օգնել նրան՝ ուղղորդող հարցեր տալով): Մեծը տալիս է այլ հարցեր, օրինակ՝ «Ո°ւմ է դուր գալիս գիշերը»,   «Ո°ւմ է դուր գալիս սառնամանիքը»,  «Ո°վ է սիրում փշեր»:

Խնդրում եմ

 Մեծը դիմում է հասարակ խնդրանքով, բայց երեխան պետք է դրանք կատարի միայն այն դեպքում, երբ մեծը չի մոռացել ասել «Խնդրում եմ» բառը: Որոշ ժամանակ անց, խաղը կարող է դառնալ երկկողմանի, այսինքն, երեխան ևս պետք է արտաբերի «կախարդական բառը»:

Պիտակ

 Մեծը թվարկում է. «Այս արկղում խնձոր է, տանձ է, դեղձ է, ծիրան է: Ո՞ր պիտակը պետք է կպցնել»: Երեխան պետք է ասի  թվարկած անունների կարգը, այս պարագայում`միրգ:

Հակառակը

Այս խաղը կօգնի փոքրիկին յուրացնել առօրյա երևույթների հականիշները: Այսպես, մեծահասակը ասում է «մեծ», երեխան պետք է նշի դրա հակադիր բառը`«փոքր», (բարձր-ցածր, հաստ-բարակ, երկար-կարճ և այլն):

Հետևանքները

 

Մեծահասակը հարցնում է փոքրիկին հետևանքների մասին: Օրինակ`ինչ կլինի, եթե փոքրիկը կոշիկով մտնի ցեխերի մեջ, պատասխանն է`կոշիկը կցեխոտվի (եթե գուլպայով մտնի ջուրը, այն կթրջվի, եթե ապուրի մեջ շաքարավազ ավելացնի, այն կքաղցրանա, եթե կեղտոտ հագուստը լվացի, այն կմաքրվի և այլն):

 

Նյութի նախորդ մասերը կարող եք կարդալ այստեղ`

Ընտանեկան խաղեր երեխայի զարգացման համար- մաս 4

Ընտանեկան խաղեր երեխայի զարգացման համար- մաս 3

Ընտանեկան խաղեր երեխայի զարգացման համար- մաս 2

Ընտանեկան խաղեր երեխայի զարգացման համար- մաս 1

 

Շատ-շատ

Նախ մեծահասակը երեխային սովորեցնում է, որ կենդանիների խմբերն ունեն իրենց անունները՝ կովերի խումբը կոչվում է նախիր, ոչխարներինը`հոտ, գայլերինը`ոհմակ, ձկներինը`վտառ, մեղուներինը`պարս, թռչուններինը`երամ ու այսպես շարունակ:  Այնուհետև մեծահասակը հարցնում է՝ ինչպես են կոչվում շատ-շատ կովերը (այսինքն՝ կովերի խումբը), երեխան պատասխանում է`նախիր: Եթե երեխան չի իմանում, պատասխանը տալիս է մեծը: Կենդանիներից բացի, կարող եք նաև առարկաների անուններ նշել: Օրինակ` շատ ծաղիկներ` ծաղկեփունջ,  շատ տներ` քաղաք և այլն:

Երեխաներն իրենց կյանքի որոշ հատվածում ունենում են վախեր եւ տագնապներ, օրինակ՝ նրանց թվում է, թե մահճակալի տակ հրեշ կամ մեծ շուն կա թաքնված։ Թեեւ մեծահասակներին դա կարող է մանրուք թվալ, բայց, այնուամենայնիվ, պետք է հետեւողական լինել նման իրավիճակներում, քանի որ առաջին հայացքից անբնական այդ վախերը կարող են հետագայում ֆոբիաների պատճառ դառնալ։

Շատ քիչ ծնողներ կան, ովքեր երբևէ չեն վախեցրել իրենց երեխաներին «բոբոյով» կամ «բոբո ձյաձյայով», չար հորեղբայրով, չար պառավով՝ ցանկանալով հասնել նրան, որ երեխան հնազանդվի և կատարի  որոշակի գործողություններ: Մեզնից յուրաքանչյուրը, հավանաբար, հիշում է նմանատիպ տեսարաններ իր մանկությունից: 

Ջրծաղիկը հատկապես երեխաների մոտ ամենահաճախ հանդիպող հիվանդություններից է: Ուստի հիմնականում համարվում է մանկական սուր վարակիչ հիվանդություն: Ջրծաղիկով կյանքում հիվանդանում են մեկ անգամ, դրանից հետո մարդու մեջ մշակվում է իմունիտետ, որը կարելի է համարել ցմահ: Ի դեպ, այս հիվանդությունը երեխաների մոտ ավելի թեթև է ընթանում, քան մեծերի:

Մանկական զարգացնող գրքի օգնությամբ երեխաները սովորում են թվերը, գույները, տարվա եղանակները,  ժամացույցը, երկրաչափական մարմինները և այլն: Խաղում են մոտորիկան զարգացնող խաղեր:

Մայրիկներ Անի Հակոբյանը և Անի Թոփչյանը իրենց բալիկների համար պատրաստել են զարգացնող գիրք: Առաջին էջում ներկայացրել են գույները` ծիածանի տեսքով, երկրորդ էջում կոշիկների քուղերը՝ կապելու ձևը, երրորդ էջում` բերքահավաք, հավաքում են ծառի խնձորները, չորրորդում` տուն և ընտանիքի անդամներին, հինգերորդում` ժամացույց, թվերի ճիշտ դասավորություն,  վեցերորդում` փազզլ, ճիշտ դասավորում, յոթերորդ էջում ներկայացրել են երկրաչափական մարմինները, ութերորդ էջը փոքր-ինչ զվարճալի է. ներկայացրել են լվացքի մեքենա իր լվացքով, իսկ վերջին էջում մուլտհերոսների միջոցով պետք է ճիշտ տեղադրել թվերը: 

Գիրքը պատրաստելու համար օգտագործել են տարբեր կտորներ, սոսինձ: Գիրքը պատրաստելիս մի մասը սոսնձով են կպցրել, մի մասը ձեռքով կարել, իսկ մյուս մասը` կարի մեքենայով:

Մարդու ստեղծագործականությունը չունի սահմաններ: Այն ծնում է որակապես նոր, նախկինում չեղած արժեքներ, երբ հայտնաբերվում, հորինվում է մի նոր բան:

Ինչո՞վ է զբաղված երեխան խոհանոցում, մինչ մայրիկը կերակուր է պատրաստում: Խոհանոցային խաղերը կարո՞ղ են լինել զարգացնող: Հնարավո՞ր է փոքրիկին ներգրավել խոհանոցային աշխատանքում եւ այդպես նպաստել նրա զարգացմանը: Մեր պատասխանն է` այո:

Պատրաստենք  միասին

Հարմարեցում մեծահասակների վարքին

Մինչև 6 տարեկան երեխան նման է քամելոնի, որը կրկնօրինակում է մեծահասակներին։ Երեխաները հաճախ կրկնում են արտահայտություններ, որոնք լսում են ծնողներց, կրկնօրինակում են նրանց կեցվածքն ու սեղանի շուրջ գդալ բռնելու ձևը։

Ամբողջ աշխարհում ճապոնացիները հայտնի են իրենց աշխատասիրությամբ, հաստատակամությամբ, կարգապահությամբ և լավ վերաբերմունքով՝ դեպի բնությունը: Առաջարկում ենք ուշադրություն դարձնել մի առանձնահատկության, որն անհրաժեշտ է ցանկացած երկրում բնակվող ծնողներին: 

Մազ քաշելը, հարվածելը, կծելը, ճմկթելը միջոցներ են, որոնցով երեխան դրսևորվում է և փորձում վերահսկել  շրջապատող միջավայրը: Այս վարքագծի պատճառները տարբեր են. ամենահավանական բացատրությունը հետևյալն է՝ երեխան ուզում է ուշադրություն գրավել՝ արձագանք ստանալու համար:

Երբ փոքրիկն արդեն 2 տարեկան է , ապա նա կարողանում է՝

  1. Լավ վազել և թռչկոտել
  2. 4-6 խորանարդիկներով աշտարակ կառուցել
  3. Ոտքով հարվածել գնդակին
  4. Գդալով «կերակրել» խաղալիքին

Երբ փոքրիկն արդեն 1.5 տարեկան է (16-18ամսական), նա կարողանում է՝

  1. Լավ քայլել, երբեմն վազել
  2. Սիրում է բարձրանալ աստիճաններով
  3. Խմել բաժակից

Երբ փոքրիկը 1 տարեկան (12-14 ամսական) է, նա սովորաբար կարողանում է.

  1. Ինքնուրույն` առանց բռնելու, 2-3 քայլ անել
  2. Ուղիղ  կանգնել
  3. Արկղի մեջ խաղալիքներ նետել
  4. Երկու խորանարդիկներ իրար վրա դնել
  5. Արձագանքում է առանց ժեստերի արված հասարակ հրահանգներին, օրինակ` «տուր խաղալիքը»
  6. Բացի «մա-մա» և  «պա-պա» ասելուց, կարողանում է ևս 1-6 բառ արտասանել
  7. Բլբլում է
Գովազդ