Grid List

Մեկ չափաբաժնի էներգետիկ արժեքը

· Կալորեականություն՝ 891 կկալ

· Սպիտակուցներ՝ 44.8 գրամ

· Ճարպեր՝ 70.9 գրամ

· Ածխաջրեր՝ 20.2 գրամ

Չափաբաժնի էներգետիկ արժեքը

* Կալորեականություն՝ 502 կկալ

* Սպիտակուցներ՝ 30,8 գրամ

* Ճարպեր՝ 20,6 գրամ

* Ածխաջրեր՝ 49,2 գրամ

 Անհրաժեշտ է՝

125 գ ոչ յուղոտ խոզի միս

1/2 ձվի դեղնուց

60 գ կարտոֆիլ

Հարցերին պատասխանում  է «Շենգավիթ» բժշկական կենտրոնի նորածինների ինտենսիվ թերապիայի բաժանմունքի նեոնատոլոգ Արթուր Ջանազյանը: 

 

Ինչու՞ ցանկալի չէ, որ փոքրիկն օծանելիք օգտագործի

 

Փոքրիկների օծանելիքի առումով հստակ ուղեցույց չկա, բայց ամեն դեպքում պետք է զգույշ լինել օգտագործելիս: Պետք է ընտրել ոչ էժանագին օծանելիք, քանի որ անորակ օծանելիքը կարող է ալերգիկ ռեակցիաների պատճառ դառնալ: Պետք է ուշադրություն դարձնել ժամկետին և համոզվել, որ հումքը բնական է։ Կարծում եմ` կա մի տարիք, երբ ավելի շատ մայրիկին է հաճելի կամ զվարճալի փոքրիկին օծել բույրով, քան փոքրիկին: 

 

Ո՞ր տարիքից կարելի է օգտագործել

 

Սեռահասունացման տարիքից ոչ շուտ:

 

Ի՞նչ վնասակար ազդեցություն կարող է ունենալ ինչպես օծանելիքի, այնպես էլ եղունգի լաքի, դիմահարդարման պարագաների օգտագործումը

 

Կարծում եմ՝ եթե անհատական ալերգիկ ռեակցիաներ չլինեն, վտանգ չի կարող լինել: Սակայն նույնիսկ որակյալ օծանելիքի մեծ քանակից կարող են թունավորումներ առաջանալ։ Օրինակ՝ երբ մայրիկը փոքր-ինչ անուշադիր լինի, և երեխան օծանելիքը շատ քանակությամբ օգտագործի, այն կարող է վտանգավոր լինել: Ամեն դեպքում  թե օծանելիքը, թե դիմահարդարման պարագաները ցանկալի է թույլ տալ օգտագործել սեռահասունացումից հետո:

 

 

Փաստեր

Կեղտոտ ձեռքերի միջոցով են  մարդուն փոխանցվում և օրգանիզմ ներթափանցում  մի շարք վարակիչ և մակաբուծային հիվանդությունների հարուցիչներ (աղիքային վարակիչ հիվանդություններ, հեպատիտ Ա, ճիճվային հիվանդություններ, գրիպ և այլն): Հատկապես շատ մանրէներ կան եղունգների տակ (ձեռքի մաշկի վրա գտնվող մանրէների մոտ 95%-ը), ուստի խիստ կարևոր է երեխայի եղունգների ճիշտ խնամքը (կարճ կտրելը)։

Ամառ, ճամբար, նոր ընկերներ, թիմային խաղեր. հիշե՛ք ձեր մանկությունը, հիշեք, թե ինչպես էր մայրիկը սարսափած զանգում տատիկին և բողոքում, որ դուք անվերջ քորում եք ձեր գլուխը: Թեև նմանատիպ դեպքեր հիմա հազվադեպ են հանդիպում, այնուամենայնիվ, պետք է իմանալ դրանց դեմ պայքարելու միջոցները:

Երեխայի պատկերած նկարը կարող է թաքնված իմաստ ունենալ:  Այդ իսկ պատճառով շատ ծնողներ փորձում են  իրենց փոքրիկի առաջին «գլուխգործոցների» տողատակերը կարդալ:

Երեխան սկսելով նկարել` առանձնապես չի մտածում  տեխնիկական գործընթացի մասին: Այնպես որ նկարածն  ամբողջությամբ արտացոլում է  երեխայի զգացմունքները, խնդիրներն ու

Բոստոնի համալսարանի գիտնականները փորձ են անցկացրել, որի շրջանակում մի խումբ երեխաների էլեկտրոնային սարքերն ավելի վաղ հասակում են տվել, մյուսներին` ավելի ուշ: Ինչպես գրում է Корреспондент-ը՝ The Guardian-ին հղումով,  գիտնականները եկել են այն եզրահանգման, որ

  • Նախեւառաջ տեղեկացրեք երեխային, որ կա հատուկ ժամ, որն անցկացնում եք միասին: Թող նա իմանա՝ երբ պետք է սպասի ձեզ հետ ժամանակ անցկացնելուն, օրինակ՝ երբ ավարտեք գործերը, երբ գա մանկապարտեզից կամ երբ քույրիկը քնի:
  • Հարցրեք նրան՝ ինչով կուզեր զբաղվել այդ ժամին: Նրան ընտրության իրավունք տվեք: Եթե դժվարանում է, առաջարկեք մի քանի տարբերակ:

Ծնողներն երեխաների համար ոչ միայն ամենամտերիմ մարդիկ են, այլև մի ամբողջ աշխարհ։ Սակայն բազմաթիվ ընտանիքներ բախվում են այսպիսի խնդրի․ մոր ներկայությամբ երեխան կամակորություն է անում և հիստերիկ վարք է դրսևորում, մինչդեռ այլոց հետ խաղաղ և հնազանդ է։ Սա զայրացնում է մեծահասակներին, հատկապես, եթե նրանք դաստիարակում են իրենց առաջնեկին։

Արդյո՞ք երեխայի վատ վարքի մեղավորը մայրն է։ Այս հարցի պատասխանը գտնելու հարցում կօգնի մանկական հոգեբան Եկատերինա Բուրմիստրովան։

Հոգեբանը նշում է, որ խորհրդատվության ժամանակ ծնողների կողմից ամենահաճախ տրվող հարցը հնչում է այսպես՝ ինչու՞ է երեխաս իրեն վատ պահում ինձ հետ։ Մանկապարտեզում նա իրեն լավ է դրսևորում։ Մանկավարժները դժգոհություն չունեն նրա վարքից: Դայակն ասում է. «Իմ ու երեխայի շփման ժամանակ ոչ մի խնդիր չի առաջանում»։ Եվ միայն մոր (հիմնականում մայրերի հետ է պատահում) հետ է երեխան իրեն վատ դրսևորում։

Սուր շնչառական վիրուսային վարակներ

Գրիպը սեզոնային է, խոզի, թե փղի,  կարևոր չէ: Կարևոր է միայն այն, որ դա վիրուս է և փոխանցվում է օդակաթիլային ճանապարհով ու ախտահարում է շնչուղիները: Այստեղից էլ կոնկրետ գործողությունները:

Երեխայի վախն ու տագնապը մեղմելու համար առաջին հերթին մենք պետք է աշխատենք մեր սեփական վախերի ու տագնապների վրա: Եթե մայրը կամ հայրը վախեր ունեցող,  տագնապային, անվստահ ծնողներ են, ապա երեխան անպայման տագնապային կլինի: Երեխան չի վախենում, երբ տեսնում է իր կողքին ինքնավստահ և համարձակ ծնողներ:
Որևէ բան ասելով կամ բացատրելով` հնարավոր չէ մեղմել երեխայի վախն ու տագնապը, եթե ասողն ինքը չի հավատում իր խոսքերին:

Փոքրիկ Խաչիկի սիրելի զբաղմունքներից է գիպսե արձանիկներ պատրաստելը և դրանք ներկելը:

Պլաստիլինով զբաղմունքը շատ արդյունավետ է. զարգացնում է մոտորիկան: Փոքրիկները սկզբում տրորում են, հետզհետե կարողանում են պատրաստել իրենց լավ ծանոթ պարզ առարկաներ՝ ելակ, սունկ, զատիկ և այլն։ 

Մայրիկ Աննա Հովհաննիսյանն առաջարկում է տան պայմաններում պլաստիլին պատրաստելու բաղադրատոմս, որը մաքուր է էկոլոգիապես և անվնաս երեխաների համար: Շատ հեշտ է պատրաստվում և մեծ գումար չի պահանջում:

Առաջարկում է պատրաստել մայրիկ Պերճուհի Մանուկյանը: 

Պատրաստման համար հարկավոր է.

·         զուգագուլպա,

·         փայտի թեփ,

·         ցորեն: 

Ներընտանեկան հարաբերությունների կառավարում

Շատ դեպքերում հարկավոր է ընդունել փաստը, որ ժամանակ առ ժամանակ երեխայի վարքը կարող է դուրս գալ վերահսկողությունից: Երեխայի զարգացման մեխանիզմի հետ հակամարտելու փոխարեն ավելի լավ է որոշակի ներընտաներկան կանոներ հաստատել։

Դա հնարավորություն կտա երեխային արագ անցում կատարել տատիկից ու դայակից՝ մորը։ Արդյունավետ տարբերակ է երեխային մորը տալն ու արագ հեռանալը։ Այդ բանից հետո հարկավոր է մի քիչ էլ սպասել, մինչ երեխան կվերադառնա կանոնավոր վիճակի։

Երեխան կամակոր կարող է լինել տարբեր պատճառներով ու առիթներով: Մայրիկին դժվար է միանգամից հաղթել կամակորությունը:  Հեշտ է այն դեպքում, երբ օգտագործվում են  փորձված մեթոդներ: Իհարկե, լավագույն տարբերակը վատ վարքն անտեսելն է: Այդ ժամանակ երեխայի կամակորությունն ու հիստերիան ինքնուրույն կանցնի: Բայց, այնուամենայնիվ, հանգիստ մնալ մանկական «համերգի» ժամանակ այնքան էլ հեշտ չէ:   Շատ դեպքերում  մայրիկները բռնկվում են, գոռգոռում: Ցույց են տալիս վատ վարքագիծ, որը տպավորվում է երեխայի մոտ:

ՀայՄեդիա.AM-ը զրուցել է  Հոգեբանական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Սամվել Խուդոյանի հետ այն մասին, թե հոգեբանության մեջ ինչպես է սահմանվում բռնությունը և ինչ հետևանքներ կարող է այն  ունենալ երեխայի դաստիարակության ու հոգևոր զարգացման մեջ:

Սիրելի մայրիկներ, երեւի հիշում եք, որ «Իմ Փոքրիկ»-ը, ընդառաջ գնալով ձեր հորդորներին, բացել է «Փոքրիկիս դպրոցը» խորագիրը: Եվ ահա ձեզ ենք ներկայացնում երեւանյան այն դպրոցները, որոնք ունենք գործող կայքեր: Եթե ձեր փոքրիկը մոտենում է աշակերտական տարիքին, եւ սկսել եք մտատանջվել, թե որ դպրոց պետք է հաճախի նա, ուսումնասիրեք ստորեւ ներկայացված ցանկը:

Թեման բավական բարդ է և զգայուն։ Իսկ պե՞տք է, արդյոք, խոսել այդ մասին։ Եթե խոսել, ապա ի՞նչ պատմել երեխային։ Բաներ, որոնք անգամ մեծահասակի գիտակցությունը դժվարանում է հասկանալ, ինչպե՞ս կարելի է երեխաներին ներկայացնել։ Անկախ այս հարցերից, յուրաքանչյուրն իր ներսում ունի պատմության՝ իր ուրույն ընկալումը և իր սեփական վերաբերմունքը։

Խնկո Ապոր անվան մանկական գրադարանը հիմնադրվել է 1930-ականների սկզբին: Գործելով որպես դպրոցական կենտրոնական գրադարան՝ սկզբնապես ունեցել է 2000  գիրք, 800 ընթերցող, 30 տեղանոց ընթերցասրահ: 1935թ-ին՝ մանկագիր Աթաբեկ Խնկոյանի մահից հետո, ի հիշատակ առակագրի, գրադարանը կոչել են Խնկո Ապոր անվամբ:  Տարիների ընթացքում բոլոր թվերը բազմապատկվել են:

Այսօր ողջ հայությունը նշում է Հայաստանի երրորդ Հանրապետության բանակի 24-րդ տարեդարձը: Բայց հայոց ռազմական ուժը 24 տարվա պատմություն չէ, որ ունի: Որքան հին է հայ ազգը, նույնքան հին է և հայոց բանակի պատմությունը: Ըստ առասպելի` հայերի ազատ ապրելու իրավունքը Հայկ նահապետը  պաշտպանեց զենքի ուժով: Հայ ժողովուրդն իր հազարամյակներ ձգվող պատմական ուղին անցել ու 21-րդ դար է հասել հայ զինվորի բազկի ուժի ու քաջության շնորհիվ:

Սիրելի փոքրիկ, հայ զինվորն օրնիբուն մեր հայրենիքի սահմաններն է հսկում` ապահովելով քո երջանիկ ու խաղաղ մանկությունը: Երբ մեծանաս, դու էլ զինվոր կդառնաս` քո հերթին ապահովելով մեկ այլ հայ փոքրիկի խաղաղ մանկությունը:

Այս տոնական օրը հրաշալի առիթ է՝ մեր երախտիքի խոսքը հայտնելու հայ զինվորին և խոստանալու, որ իր թիկունքում յուրաքանչյուրս մեր գործը պարտաճանաչ կկատարենք` ապահովելով մեր երկրի զարգացումն ու հզորացումը: 

Շնորհավո՛ր տոնդ,  հայ զինվոր և հայոց բանակ: Մենք հպարտ ենք քեզանով: 

 

 

Հայաստանի Հանրապետությունում  եւ Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետությունում մայիսի 9-ին նշում են Հայրենական մեծ պատերազմի հաղթանակի օրը, Շուշիի ազատագրումը եւ ԼՂՀ-ի Պաշտպանության բանակի օրը։ ՀՄՊ-ի հաղթանակի 67-րդ եւ Շուշիի ազատագրման 20-րդ տարեդարձն է։ 

Հայաստանի ամենահռչակավոր մայրաքաղաքներից է եղել Անին: Այն  եղել է Հայաստանի մայրաքաղաքը 961-1053 թվականներին` Բագրատունի թագավորների օրոք:  Արքունիքը Կարսից Անի է տեղափոխել Աշոտ Երրորդ Բագրատունին:

Եղել է Հայաստանի ամենանշանավոր քաղաքներից մեկը, երկրի տնտեսական ու մշակութային կենտրոնը: Ունեցել է մոտ 100 հազար բնակիչ:

Անի անվանման ստուգաբանությունը բացատրվում է երկու կերպ. Առաջին վարկածի համաձայն  անունն  առաջացել է Անահիտ աստվածուհու անունից։ Ըստ մեկ այլ տարբերակի`  Անի անունը ծագել է Հայասա ժողովրդի Անիա թագավորի անունից։

Բարձր Հայքում կառուցված Անի ամրոցի անունով էլ անվանվել է երկրի մայրաքաղաքը Շիրակ գավառում:

Քաղաքը կառուցվել է Մեծ Հայքի Այրարատ նահանգում` Ախուրյան և Անի գետերի միախառնման վայրում: Այս երկու գետերի միացման տեղում` եռանկյունաձև  տարածության վրա էլ փռված է Անի քաղաքը։

Անին արտաքին աշխարհի հետ կապված է եղել Ախուրյան գետի վրա կառուցված հինգ քարաշեն կամուրջներով, որոնք բոլորն էլ ունեցել են 30 մետրից ավելի երկարություն։  Քաղաքն ունեցել է 40 դուռ։

Անիի հարավային մասում, մի վիթխարի ժայռի վրա է գտնվում քաղաքի միջնաբերդը։

 

Անին առևտրական և արհեստագործական խոշոր կենտրոն էր։ Արհեստանոցները կառուցված էին իրար մոտ:

Իսկ եգիպտացիները շարունակեցին հալածել Իսրայելի ժողովրդին: Տեսնելով, որ ծովը ետ քաշվեց, իրենք նույնպես մտան: Առավոտյան Տերն ամբողջ եգիպտական բանակը շփոթության մատնեց` կառքերից անիվները հանելով, այնպես որ հազիվ էին կարողանում քաշել: Այդ տեսնելով` եգիպտացիներն իրար ասացին. «Փախչենք իսրայելացիներից, որովհետև նրանց փոխարեն Աստված ինքն է պատերազմում եգիպտացիների դեմ»:

Փարավոնը իմացավ, որ իսրայելացիները դուրս են եկել Եգիպտոսից, որպեսզի ոչ միայն զոհ մատուցեն իրենց Աստծուն, այլև երբեք Եգիպտոս չվերադառնան: Նրանց ետ վերադարձնելու համար Փարավոնը իր բոլոր հեծյալներով, կառքերով և ամբողջ զորքով գնաց նրանց ետևից:

Եվ փարավոնը գիշերը կանչեց Մովսեսին և Ահարոնին ու ասաց. «Վեր կացեք ու դուրս եկեք իմ ժողովրդի միջից` դուք էլ Իսրայելի որդիքն էլ, և գնացեք պաշտեցեք Տիրոջը, ինչպես որ ասացիք: Ձեր հոտերն ու արջառներն էլ վերցրեք, ինչպես ասացիք: Գնացեք և ինձ էլ օրհնեցեք»: Եգիպտացիները ստիպեցին ժողովրդին շուտ դուրս գալ իրենց երկրից, որովհետև վախենում էին, որ իրենք էլ կմեռնեն:

Գովազդ