«Խելո՛ք նստիր, աչքերդ փակի՛ր ու քնի՛ր, թե չե հիմա կախարդը կգա, գայլը կգա»: Շատ ենք  նման բան լսել: Փոքրիկը դեռևս չգիտի, թե ով է կախարդը կամ նույնիսկ գայլ էլ մի կարգին չի տեսել: Սակայն մեծերն այնպես են արտաբերում այդ բառերը, որ երեխան ակամա սկսում է վախենալ դրանցից, աշխատում է չաղմկել, վախենում է սենյակից սենյակ գնալ կամ դռան հետևը նայել: Եվ որքան մեծերը, երբեմն նույնիսկ հասակակիցները` մեծերի նմանակությամբ, խորհրդավոր են արտաբերում այդ բառերը, այնքան վախն ավելի խորն է լինում:

«Ես ու ամուսինս բաժանված ենք: Ամուսնալուծության ողջ գործընթացն ուղեկցվել է տհաճ խոսակցություններով,  վեճերով, ընդհուպ` ֆիզիկական բռնությամբ: Ամեն օր վեճ էր, աղմուկ, նախկին ամուսինս անգամ երեխաների ներկայությամբ մի քանի անգամ ինձ ծեծի է ենթարկել: Հետո սկսվեց դատական գործընթացը: Վերջապես ամուսնալուծվեցինք: Թվում էր` այսքանով ամեն ինչ վերջացավ, բայց միայն սկսվեց, քանի որ դրանից մոտ մեկ ամիս հետո աղջիկս տարօրինակ վարք ձեռք բերեց, հևոցներ ունի»,- պատմում է 33-ամյա Աստղիկը:

 

Տես նաև նյութի 1-ին մասը`

Փոքրիկը չի ուզում գնալ մանկապարտեզ. պատճառները և լուծումները /մաս 1-ին/

Ոչ սիրելի դաստիարակ

Սա բավականին լուրջ խնդիր է և ցանկալի է այս հարցը լուծել մինչ մանկապարտեզ ընդունվելը: Իզուր չէ, որ հոգեբանները խորհուրդ են տալիս մինչ ընդունվելը ուշադրություն դարձնել ոչ միայի ղեկավարին, այլ նաև խաղալիքների ընտրությանը և ամանկարևորը` դաստիարակին: Երբեմն պատահում է այնպես, որ մի դաստիարակի  երեխաները միանգամից մերվում են, իսկ մյուսին տեսնել անգամ չեն ուզում:

Ելք

 

Սկզբից փորձեք հասկանալ, թե ինչու նա չի սիրում դաստիարակին: Դա անելը այդքան էլ հեշտ չէ, քանի որ ոչ միշտ փոքր երեխան կարող է պատմել իր տպավորությունների և մտահոգությունների մասին: Այստեղ Ձեզ օգնության կգան հատուկ խաղերը:

Ամերիկյան գիտնականները պարզել են, որ վաղ տարիքում պասիվ ծխելը ավելի վնասակար է աղջիկների համար, քան տղաների: Հետազոտությունն իրականացրել է Ցինցինատի համալսարանի գիտական խումբը` Կելլի Բրանստի (Kelly Brunst) ղեկավարությամբ:

Տարիքային վախերի շարքում առանձնացնում են նաև 3-5 տարեկան երեխաների վախերը։ Այս տարիքում երեխաները հուզականորեն հարստանում են, հստակ արտահայտվում է հասկացված լինելու և այլ մարդկանց հետ մտերմության կարիքը։ Երեխայի մոտ ձևավորվում է «մենք»-ը, որի տակ երեխան հասկանում է առաջին հերթին իրեն և ծնողներին, այնուհետև՝ իրեն և հասկակիցներին։ Զարգանում է երևակայությունը, որ հետ նաև երևակայական վախերը։

Երեխաները շատ զգայուն են դառնում ծնողների ուշադրության նկատմամբ, ոչ բավարար ուշադրության դրսևորումը նրանց մոտ առաջացնում է տրամադրության անկայունություն, անհանգստություն, քմահաճություններ /ըստ մասնագետների  ուշադրություն գրավելու համար/։ Մասնագետները նշում են նաև, որ այդ պատճառով՝ այսինքն ուշադրություն գրավելու համար երեխաները կարող են չգիտակցված  ձևով օգտագործել նաև վախերը, որոնք առաջանում են քնից առաջ։

 

Բայց սրանից զատ այս տարիքում առաջանում է վախերի եռյակ՝ վախ մենակությունից, մթությունից և փակ

«Չեմ ուզում մանկապարտեզ, չեմ գնալու»: Այս հոգետանջ արտահայտությունը դուք արդեն լսում եք ամեն առավոտ: Դրան նաև ավելանում է փորացավը, գլխացավը և այն, որ
ընդհարապես նրա սիրտը խառնում է մանկապարտեզից: Ավելի բարդ իրավիճակներում փոքրիկի մոտ իրականում բարձրանում է տաքությունը, հայտնվում է փորացավ և ձևավորվում են  խրոնիկ հիվանդություններ:

Ի՞նչ է հարկավոր անել նման  իրավիճակում: Նախ և առաջ հարկավոր է հասկանալ, թե ինչու երեխան  ոչ մի «կաշառքի»  դեպքում չի ցանկանում գնալ մանկապարտեզ:

Կենսապերպի փոփոխություն

 

Փոքրիկները ամենամեծ պահպանողականներն են: Միայն առաջին հայացքից է թվում, որ նրանք անընդմեջ ձգտում են նորանոր արկածների և զգացողությունների: Իրականում իրենց սովոր ռիթմը, որտեղ նրանք համոզված գիտեն` որ

Այլ հոդվածներ …

Գովազդ